Mijn schooltas!


Ik ga naar de kleuterklas
met een broekje in mijn tas.
Een boterham of een banaan.
Stappestap...
ik kom eraan!

In de tas van Jules vonden we 


de verschillende voorwerpen 


om het vers te memoriseren.



Maar zie onze kleurrijke schooltasjes...






Even piepen, even gluren... 
"Wat zit er in onze tas?"




Een hapje voor straks...




 dat stoppen we in de hapjesdoos.






Een knuffel en/of tuutje voor als we verdrietig zijn...



Zakdoekjes om de traantjes te drogen 
of voor de vieze, vuile snotters.


Extra kleertjes voor als we een ongelukje hebben.






En dan lachen de schildersschortjes ons toe!


Met verf en een penseel schilderen we een schooltas.







Handjes wassen, wat een pret!
Juf heeft alles klaar gezet.
Met mijn handjes wrijf ik flink,
duimpje, vingertjes en mijn pink.
Mooi gewassen, ik ben klaar
en de handdoek die hangt daar!







Sorteerspel - schooltasjes


Waar hoort de rode appel?
Waar hoort de gele broek?
Waar hoort de blauwe knuffel?













Wat ligt er verkeerd?




Ontdekhoek met allerlei tasjes.












Bewegen met de schooltas.



 De schooltas op het hoofd, 


 tussen de benen,




op de buik,




zitten op de tas,




stappen over de tas,



zwieren, zwaaien, draaien,...



Alle tasjes op één rij...
 stap erover in een lange rij!





En dan even tot rust komen!





Volgende week thema: 
"De kermis".