Badplezier!

Fien en Milo willen in bad. 
Fien weet hoe dat moet en draait de kraan open. 
Het bad loopt vol warm water. 
Ondertussen maken Fien en Milo zich klaar. 
Ze trekken een badjas aan, kiezen badspeeltjes,schuim 
en leggen een handdoek klaar. 
Daarna kunnen ze in bad stappen. 




We benoemen en wassen
verschillende lichaamsdelen... 









 


De poppenwas.












 




Anna in het bad met heel veel zeepbellen.




Zeepbellen tekenen op het krijtbord.





Gezellig samen boekjes inkijken.




Zeepbelspringen!









Zeepbellen stempelen.










Kleuren van een prent.



veel water - en schuimplezier.







In de peuterklas besteden we ook 
heel veel aandacht aan zelfredzaamheid.
Toiletbezoek, handen wassen, jassen aan- en uitdoen,...
 het zijn allemaal zaken die onze vriendjes leren in de klas.

Handjes wassen!
Handjes wassen, wat een pret!
Juf heeft alles klaargezet.
Met mijn handjes wrijf ik flink,
duimpje, vingertjes en mijn pink.
Mooi gewassen, ik ben klaar
en de handdoek die ligt daar.

Hoe doen we dat?
(a.d.h.v. het stappenplan van Jules en een versje van Kathleen Amant)


Ik zet het kraantje open
en laat het water lopen.




De zeep tovert heel veel schuim
aan mijn vingers en mijn duim.








Spetter-spat-spetter-spat
het water maakt mijn handjes nat.




Ik droog ze af aan mijn broek,
neen... ik bedoel: een handdoek