Samen met de nieuwe vriendjes op ontdekkingstocht!



Zoveel te ontdekken... 
de hoekjes van de klas, het vele speelgoed, 
de afspraken, de nieuwe vriendjes en  
hun symbooltjes, ...
We nemen de tijd om te wennen en 
om de klas te verkennen.
















































We vertellen aan de "Familiewand" 
over mama, papa, broer , zus,...








De nieuwe vriendjes kleuren hun symbool.













We spelen verstoppertje onder het doek
en zingen:
♩♪
"Waar is..., waar is...?"
"Kiekeboe, hier ben ik!"
















We kijken samen naar een tafelpoppenspel:


"Ik ben Jezus.
Ik vind het fijn als er kinderen bij Mij zijn."


En dat wij vriendjes zijn kan je hier zien...

Wij zijn vriendjes!
Jij en ikke!
Vriendjes?
Joepie!!!!!!!








In de bewegingsklas spelen we met onze schooltas.
Spelenderwijs ontdekken de peuters hun eigen lichaam,
zo ontwikkelen ze 'lichaamsbesef'. 


Ik ga naar de peuterklas
met een broekje in mijn tas.
Een boterham of een banaan.
Stappestap...
ik kom eraan!


We stappen rond met de schooltas.
op de rug,


op de buik,








op het hoofd,






op de benen.



 



We zwieren, zwaaien en draaien...


en komen even tot rust.





Volgende week:


FIJN WEEKEND!